Pomagaj si sam in bog ti bo pomagal ali Istra moja, žalost moja…

Napisal Mojmir

Da bi me vrag zel ku son tel kega pozabet,  ki ne bi tel ofendet nubenga se vam upravićim vre u štarti. Tu ni iz cativerije, ma ki ne poznan usega.

 

 

Uvod

Zaledje je mrtev kapital turizma v piranski občini! To je zato, ker turistično politiko v občini vodijo ljudje, ki imajo sobe s pogledom na morje.

Dokler ne bo vajeti turizma v svoje roke vzela Občina. Dokler ne bodo gradili turistične ponudbe na kulturi, tradiciji in zgodovini naših krajev. Dokler ne bodo ugotovili, da je prav to naša edinstvenost in zaklad. Do takrat bodo prodajali fotokopirano ponudbo hotelov, ki sloni na sobi s televizijo in zbijanju cen. In do takrat bo turistu čisto vseeno ali je na dopustu v Portorožu ali kje drugje. Do takrat bo odločujoča cena, ne pa ponudba.

 

Portorož je kraj brez duše (antiluogo), Piran pa brez koncepta in prepoznavne atrakcije. Kaj pa zaledje? Zaledje bi lahko nudilo odlično izhodišče za doživljajski oz. izkustveni turizem s poudarkom na zelenem in na trajnostnem. Kaj sem hotel s tem povedat?

Tisti kup gnoja, ki je pred štalo od Tonića v Padni je tam že sto in več let. V bistvu moti vse, Tonića njegovega soseda in celo vas. Ta kup gnoja zares osrečuje le Tonićevega petelina, ki pa tudi razbija škatole s kikirikanjem že ob 5.30.  A za turista iz Dizeldorfa je to dokaz zelenega in trajnostnega turizma in je pripravljen za sobo nad tem kupom gnoja plačati tudi 70€ na noč. Neprecenljivo pa je kikirikanje tečnega petelina. In koliko stvari bo imel za povedat prijateljem, ko se vrne domov v Dizeldorf…

 

Ljudje nočejo več biti le gledalci, ampak glavni igralci. Hans iz Dizeldorfa bo z veseljem kidal gnoj in hranil kokoši.

 

Pomagaj si sam in bog ti bo pomagal!

Od vseh vasi je najbolj razvit Strunjan. V vasi imajo dva hotela, 3 restavracije, gostilno, nekaj postelj in predvsem Praznik kakijev. To je daleč največji dogodek v naši občini, ki pa je žal neizkoriščen oz. ima še velike potenciale. In ker je dobre stvari treba fotokopirati so naredili še Praznik artičok.

Sečovlje, kraj z gasilsko veselico in Solinarsko šagro. Dragonja, s kmečkim turizmom in eno restavracijo. Na hribu pa zares ni ničesar. Naj bi bila le ena gostilna.

Na tem mestu bi rad pohvalil turistična in kulturna društva, ki se v vseh teh vaseh zelo trudijo! Z različnimi prireditvami in  dogodki poskušajo animirati domačine in vsaj za kak dan na leto v svoje kraje pripeljati forešte iz mesta.

 

Nalijmo si čistega vina

Kaj pa si lahko gosti ogledajo, kaj lahko počnejo, kam gredo lahko jest ali lahko kje prespijo v zaledju? Postavil bom najpreprostejše vprašanje. Kako lahko sploh pridejo na hrib? Odgovori so znani in porazni.

 

Pravijo, da je Padna v zadnjem letu hit. Letos naj bi jo obiskala kar 2000 turistov s križark. Kaj pa če odmislimo turiste s križark, koliko drugih ljudi je prišlo obiskat Padno?

Po resnici povedano na hribu ni ničesar (organiziranega) zaradi česar bi se turistu splačalo narediti tako dolgo pot.

 

Ne bi rad dajal v nič želje in truda nekaterih.  Ampak to, da se organizirata dve šagri in da se prenese E točko iz ene vasi v drugo, ni neki velik dosežek.

 

In kaj pravi strategija turizma?

Sedaj je prišel trenutek, ko je treba odpreti strategijo turizma v piranski občini in pogledati kaj ona pravi o turizmu v zaledju?

Hiter pregled kazala nam pove, da v kazalu o zaledju ni ne duha ne sluha. Na 138 straneh dolgi strategiji razvoja turizma v občini Piran 2009 – 2015 o razvoju turizma v zaledju ne piše čisto nič!!!

Zakaj je temu tako?

Ker so strategijo pisali hotelirji, ki jim zaledje ne pomeni nič. Veliko pa piše o golfu in o gradnji novih hotelov oz. o novih posteljah, wellnesu in kongresnem turizmu. Le kdo bi vedel zakaj…

 

Kako so to naredili drugje?

Če se želimo iti turizma v zaledju, moramo najprej narediti seznam vseh atrakcij. Le-te so lahko: cerkve, pokopališča, kmetije, torklje, posamezne hiše, vinske kleti, energetski kraji, osli, boškarini, ljudje, zgodbe o štrigah…). Istrska kultura je drugačna, je unikatna in tujci si jo želijo spoznati. V drugem koraku moramo ugotoviti kaj kdo ponuja in kdo od vaščanov je sedaj takoj pripravljen vlagat v turizem. V tretjem koraku pa moramo začeti voziti turiste v zaledje. Sproti bi bilo potrebno pisati projekte in se z njimi prijaviti na različne domače in evropske razpise. V par letih se zaledje lahko zelo razvije in postane močna dodana vrednosti piranskega turizma.

Ko bo začel veljati slogan »V slogi je moč«, ko bodo hotelirji svojim gostom prodajali izlete v zaledje in bo v zameno zaledje prihajalo v center, si bodo vsi rezali večje kose pogače.

 

Ampak nekdo mora hotelirjem povedati, da je njihova ponudba brez zaledja osiromašena za en velik in pomemben del kulturne identitete kraja. In prav to je del, ki je edinstven in s katerim se bodo ločili od drugih hotelov, ki se razprodajajo in ponujajo le morje in sonce.

 

Veliko vasi, krajev in občin po Sloveniji se je že samoorganiziralo in se pričelo tržiti in služiti in ni hudič, da se bo to enkrat zgodilo tudi v piranski občini. Če ne bo naredil ta župan, bo pa naslednji. Vzemite to kot droben nasvet, v prostoru kjer ni nič, že čisto majhna sprememba naredi velik efekt. Zato začnite postavljati turizem v zaledju. S tem boste odprli tudi nova prepotrebna delovna mesta. Vasi se bodo same začele obnavljati, kvaliteta življenja se bo dvignila in marsikdo bo raje ostal doma, kot pa da se odpravi s trebuhom za kruhom.

 

V razmislek…

Kako je turistična politika kratkovidna se lepo kaže v Prazniku kakijev. Kdo od Občinarjev ali turističnih delavcev sodeluje pri organizaciji največje prireditve v naši občini? Ali je kdo pomisli, da je ta prireditev že prerasla okvire Strunjana in da bi lahko bila donosna za celo občino? Pravijo, da v treh dneh Strunjan obišče okrog 15.000 ljudi, ki kupijo kišto kakijev in gredo domov. Pomislite na slogan V slogi je moč. Treba je pomagati Strunjančanom, da dobijo 30.000 ljudi na svoj Praznik in potem te ljudi razvoziti naokoli po celi občini. Tej masi ljudi, ki že pride k nam je treba ponuditi še nekaj več in jim tako pobrati več denarja. Saj razumete, če vsakemu poberemo samo 1€ več je to 15.000€, če pa nam uspe pobrati 10€ več od vsakega je to že zelo velika številka.

 

Strategij in turistične politike ne morejo voditi ljudje, ki imajo sobe s pogledom na morje in ki zaledju kažejo hrbet.

 

Prepoznati moramo našo drugačnost, kot našo edinstvenost in našo moč!

 

Namesto zaključka en droben predlog.

Občina naj uvede nagrado za naj turistični dogodek leta in za naj turističnega delavca leta. S tem bo dala turizmu pomen in mesto, ki si ga zasluži v najbolj turistični občini v Sloveniji!


17.11.2012 || Kategorija: turizem
No Comments »

Naslednji film Jamesa Bonda bodo snemali v Portorožu!

Napisal Mojmir

V kinodvorane je prišel zadnji film agenta 007. Med končnimi napisi je tudi pisalo, da bodo za naslednji film nekaj kadrov, med drugim, posneli leta 2013 tudi v Portorožu. Na Občini je že zavreščalo in je alarmantno stanje. Pričeli so s pripravami. Popraviti mislijo nekaj objektov, urediti promenado in povečati število vrtnic v gredici sredi ceste. Bond naj bi se z Austinom zapeljal skozi Portorož, zlobec pa naj bi ga poskušal ubiti in v ta namen z raketo iz podmornice razstreliti skladišče soli.

PRITISNI NA POVEZAVO  http://youtu.be/DeumyOzKqgI

Butični turizem v kraju kjer ni niti enega butika …

Seveda je to le prvoaprilska šala in se o kakšni taki ideji v našem turizmu nikomur niti sanja ne, kaj šele, da bi o njej razmišljal. Ampak čisto zares, koliko stane ena reklama v filmu o James Bondu? Milijon evrov? Več? Manj? Kdo bi vedel? Mogoče pa je le potrebno koga vprašat? Aja, spet smo tam! Kdo je pa tisti, ki bi lahko poklical agenta 007 koliko stane, da se Portorož pojavi v njegovem filmu? Ali se je kdo kdaj vprašal, koliko stane, da pride neka super svetovna zvezda v Portorož? Po moje ne dosti in vsa publiciteta, ki bi jo s tem dosegli v svetovnih medijih, bi povrnila stroške.  Ali ne deluje na takem principu Porto Cervo v Italiji. VIPsi se pridejo kazat, raja pa jih gledat …

Naj se malo vrnem nazaj.

V eni izmed kolumn sem opozoril, da smo brez atrakcij, potem sem opozoril, da je portoroški turizem pred bankrotom, že lani sem občinsko oblast opozoril, da nimajo odgovornega človeka za turizem in čisto na koncu sem se ponujal kot organizator prireditev, ker sem že lani ugotovil, da rabimo občinskega marketingarja.

Zakaj to ponavljam?

Ker sem pred dnevi na internetu odprl strategijo turizma v naši občini od 2009 – 2015 in v poudarjenem modrem kvadratu, ki je čisto na začetku, kjer so ključne ugotovitve stanja prebral naslednje:

1.     Neustreznost turistične ponudbe – zaradi pomanjkanja raznovrstnosti in atraktivne ponudbe gostu ne moremo ponuditi polnega in bogatega doživetja. Pomanjkanje na področju prireditev in dogodkov…

2.     Potrebno je definirati identiteto piranskega turizma (blagovna znamka Piran/Portorož)…

3.     Spremeniti organiziranost upravljanja s turizmom – dopolniti z novimi strokovnimi sodelavci in dodati novih programov…

Seveda tam piše še veliko drugega. Nevede sam že leto in pol pišem blog, kjer povzemam le ugotovitve strategije, ki jo je nekdo naročil in plačal, obesil na net a je ne izvaja. Sedanja garnitura je na položajih že dve leti in v vsem tem času jim ni uspelo treh tajnic nabutat v eno pisarno in na vrata le-te napisati ministrstvo za turizem občine Piran. Ter jim dati nalogo, naj nekaj naredijo.

Meni pa je najhuje to, da mi sedaj lahko očitajo, da nisem izviren, ker kopiram strategijo, ki jo vsi dobro poznajo.

Ali ni zanimivo, da imajo resne turistične destinacije koledar dogodkov izdelan za par let naprej? Pri nas pa še ne vemo, kako bo potekal veseli december.  Ali ni zanimivo, da velike turistične destinacije organizirajo velike in odmevne prireditve, pri nas pa organiziramo Solinarski praznik brez obiskovalcev? Ali ni zanimivo, da resne in velike turistične destinacije konstantno uvajajo novosti in si izmišljajo nove in nove atrakcije s katerimi vabijo goste… Kdo ve, mogoče pa so zato VELIKE destinacije …

Read the rest of this entry »


07.11.2012 || Kategorija: Rekreacija
No Comments »