«
»


Občinski marketingar

Posted by Mojmir on Apr 21, 2011

Čeprav nisem imel nikakršnih pričakovanj so me »nastopajoči« razočarali. Vsi trije, ki so med drugim vidni in vodilni turistični delavci so trdili, da je Piran le eden izmed mnogih na jadranski obali ter da ni nič posebnega.

Pomislite, da bi podobno izjavo dal šef marketinga Coca Cole ali pa šef katerikoli druge resne firme. V desetih sekundah ga ne bi bilo več! Če bi Katanec to mislil za slovensko nogometno ekipo ne bi nikoli šli na svetovno prvenstvo. Kaj takega se ne izjavi nikoli!

To je še en dokaz več, da so naši turistični delavci kar nekaj! Prodajajo hotele ,ne pa kraja, čeprav je kraj (Portorož/Piran) tisti, ki njihovim škatlam- hotelom dviguje ceno. To jim daje prednost npr. pred hoteli iz Izole. Ali pa si mogoče kdo misli, da turisti pridejo v Portorož zaradi boljšega hotela?

S takim pogledom na svet v naš kraj vabijo take goste, ki so primerni za njihove hotele. Neaktivne, zaspane »all inclusive« zaspance, ki v njihovem hotelu počivajo v povprečju 2,7 noči.

Vsa  turistična smetana vidi rešitev v golf igrišču. Ampak gospoda, golf je treba prodati! Golf igrišče bo pa zares le eno izmed mnogih. Bo pa tudi brez tradicije, zgodovine in brez znanja. Brez tistega torej, kar že imajo soline, obzidje, tenis igrišča, nogometno igrišče, morje, cesta, zgodovina,Tartini, Forma Viva, Marija v Strunjanu,  kulturna dediščina,  ki pa jih ti gospodje ne znajo prodati, saj prodajajo hotelske sobe.

Ob takih turističnih delavcih Občina nujno potrebuje  pamentnega marketingarja, ki bo prodajal PREDNOSTI, POSEBNOSTI, EDINOSTI in ATRAKCIJE, ki jih ima le naša občina, ki je nekaj posebnega, ki je edinstvena in je celo svetovna atrakcija. V kateri se dogajajo take stvari, ki se ne dogajajo nikjer drugje.

Pravijo,da se da danes  vse kopirat. Pa zakaj tega ne počnete? Zakaj se ne učite/kopirate od uspešnih? Aja, ker je treba delat. Ker itak kar koli narediš je razlika le + / – 10%. Kar pa je najverjetneje odvisno od lepega vremena. Ni se treba naprezat, ni treba spreminjat ničesar saj vse teče rutinsko in rezultat je vedno isti. Še ena izjava za odstrel! Ker če je to res, take službe kot je TZP ne rabimo!

Ker pa je kljub vsemu treba nekaj narediti, so spustili v Portorož Tamaro Kozlovič z vinom in oljkami. To pa je tapravi avtohton produkt, kajne?

Nekaj je bilo tudi govora o poceni projektih, ki jih delajo društva v naši občini. Če razumem prav to izjavo, bi bilo najbolje, da člani društva prostovoljno naredijo projekt za veliko denarja, ki ga dobijo od sponzorjev, ne pa iz turizma in v kraj pripeljejo trumo gostov, ki bodo pili, jedli in spali v hotelih. Ali sem prav razumel? Javni zavod je financiran iz proračuna, ljudje so plačani,  da to delajo, a jih peščica društev vozi kot male otroke po kvantiteti in po kvlaliteti prireditev. Seveda s prireditvami za 2000€. Te iste prireditve bi pod organizacijo Avditorija stale 20.000€ ali več. Naj samo povem za tiste, ki še ne veste, da so člani društev zaposleni in v svojem prostem času prostovoljno delajo za kraj in s tem bogatijo turistično ponudbo in ohranjajo kulturno dediščino tako in drugačno.  Medtem ko se tisti, ki so zato plačani, ukvarjajo z lastnimi problemi. Dokaz zato je jumbo plakat pred »Kaštelom«, ki že 14 dni napoveduje Solinarski praznik, ki bo čez en mesec in pol. Kaj vmes se v občini nič ne dogaja, kar bi bilo vredno jumbo plakata?

Res je, Občina je tista, ki bi morala narediti strategijo in postaviti prioritete oz. rdečo nit turizma. Šele takrat bomo vedeli, kakšne goste si želimo imeti v občini in kaj je treba narediti, da prav ti gosti pridejo. Dokler pa strategije ne bo, se nam bodo dogajali mandrači, promenade, zdraviliški turizem skupaj z mladinskim zabaviščem do jutranjih ur, rock koncerti z bruhanjem in kričanjem na pločniku pred Kempinski Palacem. No ja in s tremi picerijami in 4 tržnicami kiča v centru Portoroža.

Nekaj je še bilo govora o tem, kako je težko priti v medije in kako ni dosti denarja s katerim bi gradili blagovno znamko. Obe trditvi sta pravljici za male otroke. Denarja je ogromno, samo ni pravilno razporejen in ker ni strategije se ga troši za kar nekaj.

Da se mediji dajo manevrirati so lep primer zadnje občinske volitve. Imeti moraš dober produkt (če ga nimaš, ga ustvariš) in dobrega marketingarja. In ne mi govorit, da je temnopolti župan zanimiv za CCN. Prav tako je temnopoltih županov ogromno, kot je ogromno »Piranov«. Res je, Seba ni delal z javnim denarjem in se je boril, da bi zmagal. Boril se je, da bi ponovno vsem pokazal da je najboljši. Kar nekaterim ni treba, ker je itak razlika +/-10%

Eden izmed govornikov je vprašal, zakaj bi morali hotelirji s svojim denarjem financirati prireditve in druge stvari v kraju. Vračam mu vprašanje. Zakaj pa bi občina  s svojim denarjem, kot sedaj počne, morala promovirati hotele? Turistična taksa je davek na smeti, ki jih turizem povzroča v kraju. Ta denar bi Občina morala porabiti za promocijo same sebe, da bi krajani lahko živeli od turizma.

Dokler bodo strategije sestavljali drugi in jo bo vsak razumel po svoje, bodo glavno besedo imeli tisti, ki so le servis in ki bi morali skrbeti za to, da gostje spijo v čistih rjuhah. Trenutno imamo župana, 3 podžupane, najmanj 3 svetovalce, urad za gospodarstvo in  turizem, TZP, Avditorij…in še koga. Vsi oni so strokovnjaki na svojih področjih, ki pa najverjetneje ni marketing.

Zato vam predlagam, dragi prijatelji, najemite marketingarja, ki obvlada svoj posel in mu pustite proste roke. Un nome a caso: Aleš Lisac!

Leave a Reply

Comment