bili smo na radiju

Napisal Mojmir

http://ava.rtvslo.si/#ava2.174234507;;


15.08.2013 || Kategorija: turizem
No Comments »

Kdo je brezveznik Steve Jobs ali mi?

Napisal Mojmir
Še vedno sem pod močnim vtisom knjige o Steve Jobsu in princeskinem spustu z zvonika, ki smo ga organizirali v Piranu. Princeskin spust me navdaja z vero, da se tudi z minimalnimi sredstvi, a z dobro zgodbo, lahko ustvari mega dogodek. Jobs pa me zasleduje s svojo neustavljivo voljo, s svojo željo spreminjanja sveta in direktnostjo. Rekel je, da tistega, kar je zanič ne smeš hvaliti, predvsem pa ni trpel izgovorov in opravičil.
 
Tokratna kolumna je sestavljena iz »citatov« iz knjige biografije Steva Jobsa in iz vzporednic  oz. misli o portoroškem turizmu, ki so se mi porodile ob prebiranju teh besed.
Če si ne želiš pokvariti dneva, takoj preskoči na zaključek…
Jobs pravi:
 
1.     »Nagrada je v samem potovanju – Takoj, ko začneš delati za denar, je izdelek brez duše. Motivacija je izdelek, ne pa denar. Ipod smo naredili zase, in ko počneš nekaj zase, za svojega najboljšega prijatelja ali za družino, ne boš tako hitro odnehal. Če nečesa ne ljubiš, ne boš šel preko svojih meja in delal nadur; zadovoljil se boš s trenutnim stanjem.«
Sam menim, da če bi se tega načela držali tisti, ki na naši Občini* skrbijo za turizem in bi stvari delali s srcem in ne po liniji najmanjšega napora bi kljub temu, da so prišli na svoja delovna mesta preko vez, lahko ustvarjali dobre stvari. Tako pa delajo vse po isti šabloni, brez duše, brez dodane vrednosti in brez samospoštovanja. Dogodke in druge stvari delajo, ker morajo, samo da je, da imajo kaj napisat v letno poročilo. NE delajo jih iz gušta in niti iz želje po ustvarjalnosti in posebnosti. Zato so vse prireditve enake, brez zgodbe, brez čustev, ne dodelane, z malo obiskovalci in Jobs bi rekel… ZANIČ!
2.     »Veliki umetniki kradejo – Picasso je rekel, da dobri umetniki kopirajo, veliki pa kradejo.«
Inovacije se predvsem delajo na že obstoječih idejah. Zelo težko ali skoraj nemogoče si je izmisliti nekaj povsem novega, nekaj, kar še ne obstaja. Zato bi morali naši vrli turistični delavci (Občina, TZP, Avditorij) enostavno pogledati kaj se dogaja naokoli( sprašujem se, kaj delajo, ko obiskujejo tuje turistične kraje) in iz tega narediti novo zgodbo. Poudarek je na NOVI ZGODBI, naši zgodbi, ne na kopiranem dogodku. Primeri so Princeska z zvonika, Tartinijev poljub in tek Povežimo soline. Zgodba ima akterje, dogajanje, čustva…vse tisto, kar ljudi prevzame.
3.     »Uspeš lahko le z inovacijo. Značilnost inovativnega podjetja ni le to, da prvo uresniči nove ideje, temveč je tudi to, da zna preskočiti konkurenco, ko se znajde v ozadju.«  
Apple je zelo zaostal za Microsoftom, a ga je po prenovi strategije in z novimi izdelki  preskočil. Na točki inovacij se pokaže kakšni vizionarji so bili nekoč v Portorožu in kako zanič so trenutni voditelji. Edina inovacija (novost) je adrenalinski park na plaži. Trenutna vodilna garnitura ni sposobna izvesti najmanjše inovacije, kaj šele, da bi sestavila in izvedla projekt, s katerim bi preskočila konkurenco. Trenutno se naši vodilni(turizem in OBČINA) skrivajo za sebi prirejeno statistiko in svojo nemoč opravičujejo s kupom nesmiselnih izgovorov. Kdo je kriv, da upada število italijanskih gostov, ki so tradicionalno vezani na Portorož? Halo, Italijani vedo za Portorož, ne vedo pa, v kateri državi stoji!!! Krivi, smo lahko le mi sami, ker nismo sposobni spremeniti ponudbe in jo prilagoditi njihovim potrebam. Lažje in bolj avanturistično se je podati na nove trge. Če bi k nam pripeljali le 1% ljudi, ki živi v radiju 500km od Portoroža smo zmagali. Ali se je kdo vprašal, če je ponudba našega kraja na nivoju? Sam mislim, da ljudje, ki prodajajo Piran in Portorož niso na nivoju in niso kos nalogi. So brez idej in predvsem brez želje zmagati. Pri Coca Coli pravijo, premikaj se hitro in delaj eksplozivne inovacije… Le z inovativnim pristopom in hitro odzivnostjo bomo Italijane pripeljali nazaj v Portorož.

08.08.2013 || Kategorija: turizem
4 Comments »

Žalostna resnica portoroškega turizma

Napisal Mojmir

Besedilo berite počasi in ne vsega naenkrat. Spodnja resnica vam bo najprej vzela sapo, potem pa si boste priznali, da ste to vedeli že veliko časa. Vsi vemo, da ljudje tekmujemo med seboj v tem, kdo je pametnejši, kdo več zna in kdo ima večjo moč nad drugimi. Tako tekmovanje je praviloma škodljivo, saj ne vodi k napredku, ampak k metanju polen pod noge. In na bolj vplivnih mestih kot so taki ljudje, bolj so posledice pogubne za družbo in za ljudi, ki so odvisni od njih.

Sam se sprašujem, ali je Portorož vzrok ali posledica takega delovanja.

Ljudje, ki vodijo turizem, se najverjetneje ne zavedajo, da so od njih odvisna resnična človeška življenja in prihodnost naših otrok. Z vso svojo prevzetnostjo in “poljem popačene stvarnosti”najverjetneje niso niti opazili, da se je Portorož v 20 letih postaral za 50 let in da njihovi uslužbenci delajo za mizerne plače.

Že takoj tukaj vas prosim, da to kolumno delite naprej. Pošljite jo prijateljem, naj tudi oni spoznajo resnico.

Dajmo začeti!

Ali ste kaj razmišljali o vprašanjih, ki sem vam jih postavil v zadnji kolumni? Vprašanji sta bili dve:

1. Ali bi hotel z imenom Palace enako uspešno posloval, če bi bil postavljen v Portorožu ali v Ankaranu?

2. Kdo vodi portoroški oziroma turizem v piranski občini? Ali je to Ljubo Bertok ali Jadran Furlanič ali Lada Tancer ali Marko Česnik ali župan g. Bossman ali kdo povsem tretji?

Na prvo vprašanje je odgovor enostaven. Enak hotel v Ankaranu ne bi posloval enako dobro kot posluje v Portorožu. To dejstvo nam pove, da ni pomemben hotel, ampak kraj, Portorož, ali, če želite, destinacija. Počasi pa ta destinacija postaja problem, ker slika Portoroža bledi. Portorož je vse  bolj podoben zanemarjeni stari dami noči, ki potrebuje par močnih plastičnih operacij in veliko, veliko šminke.

Naj pomirim Ankarančane. Če bi si vodilni v hotelih izmenjali mesta, bi šli Portorožani v Ankaran in Ankarančani prišli v Portorož. Sam sem prepričanja, da bi se s to menjavo število nočitev v Portorožu dvignilo. Kajti v Ankaranu se morajo veliko bolj truditi, da privabijo goste saj destinacija zaenkrat ni tako atraktivna.

Serviserji turizma oziroma prodajalci uslug (v našem primeru so to hotelirji) so v Portorožu padli na izpitu iz vizionarstva. Želijo biti glavni igralci, a ne vidijo dlje od sobe s pogledom na morje. Želijo krojiti usodo kraja in ljudi, a ne vidijo dlje od ploščic v wc-ju hotelske sobe. Sprašujem vas, kaj ste v zadnjih 20 letih naredili za kraj? Ali ste vsaj poskušali birokrate na občini podučiti, da taka turistična politika vodi v pogubo? Najverjetneje niste, ker tudi sami ne vidite dlje od zidanja novih hotelov. Dokument “Strategija turizma v piranski občini” je polna vašega “vizionarstva”. Namesto, da bi dajala prednost vsebini ponudbe destinacije, daje prednost povečanju števila sob in prenočišč. Torej ne kvaliteti ampak kvantiteti. Dokler ne bo v destinaciji kvalitete, bodo vaši hoteli še vedno napol prazni. Zakaj bi torej gradili nove?

Read the rest of this entry »


08.08.2013 || Kategorija: turizem
No Comments »

V Piranu je več kot 1000 nezaposlenih in še več jih bo!

Napisal Mojmir

Če želimo ohraniti obstoječe stanje v našem turizmu, ne smemo ničesar spremeniti. Ljudi bo hranil Rdeči križ, banke pa bodo veselo sesale obresti od kreditov iz hotelov, kjer tisti, ki imajo še službo, delajo za minimalca.

Odgovorni “vedo”, da tak sistem ni najboljši, a kaj, ko nimajo ne volje ne želje po spremembah. Pač, hodijo v službo. A pozor, volitve se bližajo … in spet bomo poslušali obljube.

Piranska občina večinoma živi od turizma

Po tej logiki bi moral biti turizem “izdelan” v nulo. A kaj, ko se zalomi že pri kanti za smeti (en teden že gledam iste smeti, kako se valjajo na Fonja placu). No, pa pustimo sedaj smeti. Že nekaj let opozarjam, da s turistično politiko v naši občini nekaj ne štima. Ni vizije, ne ve se, kdo jo vodi, ne ve se, česa si želimo, nihče ni odgovoren (koliko in kaj dobimo za potrošen denar) in vse je podrejeno nepredvidljivosti neba. Če je slabo vreme, je pač manj gostov. Že pred leti je viden predstavnik iz turističnih vrst rekel (in ostal živ): “Karkoli narediš, je razlika (predvidevam, da v nočitvah ali v številu obiskovalcev) le v plus oziroma  minus 10 odstotkih.” In zaradi take logike životarimo!

Naj kot medklic samo omenim, da je bilo v vseh krajih, ki sem jih obiskal, veliko rož, skulptur iz rastlin in vode v obliki fontan, vodometov in drugačnih curkov. V Portorožu je edini vodomet, ki ga premoremo, v vrhuncu sezone že en mesec zagrajen in suh. Še prej pa je nekdo, zelo inteligentno, nanj zalepil grdi tabli z opozorilom, da voda ni pitna. O kakšnih posebnih “cvetnih skulpturah” pa itak ne smemo niti razmišljati. Po mojem skromnem mnenju je tako le zaradi popolne nerazgledanosti in nezainteresiranosti tistih, ki odločajo. Namreč, če se je našlo 200.000 evrov za nepotrebno krožišče, se z lahkoto najde tudi 20.000 evrov za vodomet sredi velikega cvetnega napisa Portorož. Vsak hotel ima prijeten in urejen vhod. Vhod v Portorož pa je grdo, zanemarjeno in podrto krožišče na Valeti. Ga ni opravičila za tako stanje, res ga ni!

Nekaterim ni jasno, ampak res nekaterim ni jasno, da se turisti fotografirajo pred zanimivostmi in te fotke pošiljajo prijateljem in jih lepijo na socialna omrežja … Ljudje, to je gratis reklama! Komu ni jasno, da v celem Portorožu nimamo niti ene znamenitosti, pred katero bi se bilo vredno fotografirati?

Žal je za nekatere največji uspeh v življenju služba za nedoločen čas v občinski firmi. Kaj res med vsemi, ki so prišli na položaje preko zvez, ne premoremo nobenega kreativca?

Read the rest of this entry »


08.08.2013 || Kategorija: turizem
No Comments »