«
»


Portorož, ujetnik ostarelih playboycev

Posted by Mojmir on Apr 4, 2011

 

Pred leti je potekal  projekt, ki se je imenoval »Piran, moje mesto«, v sklopu katerega je bilo tudi  srečanje v Tartinijevem gledališču, na katerem so sodelovali »veljaki portoroškega turizma«.

Samo srečanje mi je ostalo v spominu, kot otroški vrtec. Ti mega direktorji so se hvalili, kdo je kaj naredil. Eden je celo izjavil, da je on pripeljal v Portorož kongresni turizem in da so ga drugi kopirali, potem je on pripeljal welness turizem in so ga drugi kopirali in tako v nedeogled. Kot, da mi ne bi vedeli, da je portoroški turizem ena sama fotokopija. No ja, več fotokopij.

Prvič zato, ker si ne moreš več izmislit ničesar novega in drugič zato, ker so tej tipi brez idej. Tako imamo v Portorožu 4 casinoje, 3 ali 4 kongresne centre, 2 ali 3 welness centre in v centru Portoroža 3 picerije.

Ker so samo fotokopirali »produkte« niso naredili nič »domačega«. No ja, domače je bilo to, da so prodali hotelske nepremičnine in najeli velike kredite, da so lahko renovirali hotele.

Ne gre mi iz glave ta gospod, ki se je hvalil, kaj vse je on naredil in dvignil portoroški turizem. Sam menim tako: če so tej gospodi, ki so itak  že od zmeraj isti, nekoč dvignili portoroški turizem, so ga sedaj tudi pokopali!

Včasih je bil Portorož poln turistov. Hoteli so bili polni, sobodajalci so bili polni, ulica je bila polna in tudi restavracije, trgovine in stojničarji so imeli delo ter natakarji so imeli dobre plače.

Kako pa je danes?

Hoteli so 105% zasedeni (tako pravijo), ulica je prazna, restavracije, trgovine in stojnice so prazne in natakarji imajo slabe plače. Pogled od zunaj nam govori, da portoroški turizem stagnira oz. se je ustavil pri prodaji nepremičnin in »restavriranju« hotelskih sob.

Portorož je postal zanemarjen lepotec oz. blagovna znamka, ki živi na stari slavi in predvsem na tem, da na več sto milionskem trgu res ni težko pritegniti  tistih par tisoč turistov.

Iz preprostega matematičnega računa sem prišel do zaključka, da je portoroški turizem bil leta 2010 v veliki izgubi oz. je zaslužil manj kot leto poprej.

Zakaj?

Enostavno! Letos je TZP ,ali kot ga jaz imenujem »pralnica denarja«, dobil od občine 100.000 manj ali samo 500.000 evrčkov za promoviranje hotelov (ne občine ampak hotelov). Če je Občina Piran 40% lastnik TZPja , mora v skupno kasico dati 40% denarja, če da le- tega manj je manjši lastnik. Toraj, če je Občina dala manj denarja je postala manjši lastnik, kar ni v skladu s statutom ali pa so mogoče tudi drugi dali  v kasico manj denarja. Če je to res, pomeni, da je bilo lani v Portorožu manj nočitev, saj se denar zbira od turistične takse.

Da nihče ne ve, kaj bi počel s portoroškim turizmom, da nihče nima vizije, ne turistični delavci ne občinarji, se lepo vidi iz tega kaj promovira TZP. Njegova poglavitna naloga je promocija hotelov. Ne kraja, kjer ti hoteli stojijo, ne dogodkov, ki se v tem kraju dogajajo, ne zgodovinske in kulturne dediščine kraja ampak hotelov. Kot da ljudje prihajajo v Portorož zaradi hotela.

In to bo najverjetneje na žalost tudi držalo! V našem kraju ni omembe vrednega dogodka ali prireditve. Nič se ne dogaja! Agencije vozijo turiste v Venezio in Postojnsko jamo, ker tam  dobijo več provizije. Forma viva, soline, Piran, Padna, Strunjan… pa samevajo.

Potem pa se zgodi razpis, na katerem Občina »podeli« sramotnih 50.000 evrov za promocijo. Ta denar naj bi šel društvom( a ne več kot 7.000€ na projekt) ki organizirajo dogodke v občini.

Dokler se to ne bo spremenilo, tako, da bodo hoteli s svojim denarjem delali promocijo zase in Občina s svojim denarjem promocijo za občino, bomo životarili. Zato, da društvo prejme največ 7.000€ (od skupne mase 50.000€) od Občine na razpisu, mora izpolniti prijavne liste, razdelati načrt, pridobiti ostala sredstva, podati reference, napisati poročilo in vsakdo lahko v vsakem trenutku prešteje koliko je bilo »udeležencev prireditve«. Če prireditev ni bila ok, drugo leto pač organizator ne prejme več Občinskega denarja. Kako pa je z denarjem od TZPja? Nihče  ne kontrolira koliko so uspešne njihove akcije, nihče ne ve, koliko ljudi so njihove akcije pripeljale v občino, nihče jih ne vpraša za reference, nikomur ne polagajo računov in kljub vsemu naslednje leto dobijo spet Občinski denar.

Dokler Občina sama ne bo naredila vizije turizma in postavila prioritete ter potegnila rdečo nit, do takrat jo bodo hotelirji vozili žejno čez vodo! Župani se zamenjajo vsake 4 leta, mega direktorji pa so večni in oni vodijo kolo. Žal slabo za kraj!

2 Comments »

In najhuje od vsega je, da je vse res.
PS: Mojmir: Drži trdo in trdno. Vztrajaj in tudi pisanje lahko pripomore k napredku. V Blogu si natresel toliko idej kot jih ni zmogla napisati, kaj šele uresničiti, LTO v nekaj letih.

July 25th, 2011 | 7:33 am
Grega:

Res da je članek več kot eno leto star, vendar je resnica napisana v članku še bolj izrazita, ko se pogleda letošnjo turistično sezono… da gre denar od turističnih taks v take investicije kot so filmčki VIP in portorož in podobne bedarije. Je lahko to samo sramota za naš “turistični” kraj.

July 21st, 2012 | 12:38 pm
Leave a Reply

Comment