Kaj menite, kdo je tisti, ki ima prav?
Posted by Mojmir on Dec 23, 2015
Že brancini v zalivu si pripovedujejo zgodbe o tem, da je s piranskim turizmom nekaj hudo narobe. Preko medijev smo že nekaj let neme priče medsebojnega obtoževanja Občine in drugih akterjev v turizmu. Prešlo jim je v navado, da valijo krivdo drug na drugega in da nihče ni pripravljen sprejeti svojega dela odgovornosti.
Kdo koga obtožuje?
Občina obtožuje hotelirje, da niso pripravljeni sodelovati. Hotelirji obtožujejo Občino, da jim meče polena pod noge. In tako dalje in tako naprej v nedogled, kot otroci v peskovniku… gospodje pa se ne zavedajo, da se igrajo z usodo kraja in resničnimi življenji občanov.
Medtem, ko se pomembneži obtožujejo, se kolone turistov valijo skozi naš kraj na Hrvaško.
Kdo je glavni in odgovoren za turizem v kraju?
Poskušajmo prijeti bika za roge. V občini Piran se letno naredi nekaj več kot 1.300.000 nočitev. Kdo se lahko pohvali s tem rezultatom? Najbrž hotelirji, ker Občina nima prodajne službe. Na Solinarskem prazniku je okrog 1000 obiskovalcev. S tem rezultatom se lahko pohvali Občina, ker hotelirji niso organizatorji. Verjamem, da odgovorni točno vedo, kdo ima kakšne naloge in kdo je za kaj odgovoren.
Ali če zadevo še enkrat obrnemo. Kaj se bo zgodilo, če vse hotele prodamo tujcem?
Ali bo s tem tujcem prodan tudi piranski turizem? Ali bodo potem tujci sprejemali Strategijo piranskega turizma? Ali bodo v tujini odločali, kaj se bo dogajalo, katero ulico bomo popravili in katero prireditev bomo organizirali? Če je temu res tako, zakaj Občina ne »podari« občinskega Urada za turizem hotelirjem? Naj imajo oni uradnike na plačilni listi.
Dokument, ki se imenuje Strategija razvoja turizma v občini Piran je naročila in plačala Občina Piran. Iz tega sklepam, da politiko turizma vodi Občina. Če pravilno razmišljam, hotelirji vodijo politiko poslovanja posameznega hotela, Občina, kot krovna organizacija, vodi politiko celotnega turizma, kajne?
Nikjer v občinski strategiji ne piše, da so hotelirji glavni in da oni odločajo o stvareh. Tega, da so hotelirji glavni, nisem zasledil niti v Strategiji razvoja slovenskega turizma 2012 – 2016. Še več, v slovenski strategiji so omenjeni hoteli le kot ponudniki storitev, enako kot npr. prevozna podjetja ali slaščičarji. Kot nosilci razvoja turizma pa so omenjena različna ministrstva, Svet za turizem, Vlada RS… politika torej.
Zakaj se Občina izgovarja na hotelirje?
Ali lahko tudi ta odgovor poiščemo pri otrocih? Ko otroka okregaš, reče: On (prijatelj), je tudi to naredil. Ali pa ko ve, da česa ni naredil, pokaže s prstom na prijatelja in reče: »On je polil mleko!« in tako naprej! Najboljši način da skriješ svoje pomanjkljivosti je ta, da s prstom pokažeš na drugega. To velikokrat ponoviš in se obnašaš prizadeto, kot da se ti godi velika krivica. Občani, navajeni že vsega hudega, si ne postavljajo pomembnih vprašanj tipa – kdo, kje, kdaj in zakaj česa ni naredil. Da, vprašati se je treba, kdo česa ni naredil, ker tisto kar se NE naredi je včasih bolj pomembno od narejenega.
Kaj piše v Občinski turistični strategiji?
Strategija je bila pisana že daljnega leta 2008 (pod drugim županom) in je še danes v veljavi.
Takoj v uvodu na prvi strani so zapisali. »Občina Piran je danes na prelomnici. Na eni strani izjemna hotelska ponudba, na drugi skromna splošna turistična ponudba destinacije.«
Če odgovorni uradnik tega stavka ne razume, bi za pomen, moral vprašati nekoga, ki se razume na turizem ali vsaj »poguglati«.
Na 41 strani strategije piše: »Glede na to, da so turisti zadovoljni s ponudbo v hotelih ter glede na nezadovoljstvo turistov z ostalo turistično ponudbo, bi bilo potrebno veliko postoriti pri dodatni turistični ponudbi v kraju ter podaljšati turistično sezono na celo leto.«
Sam vidim v stavku »…veliko postoriti pri dodatni turistični ponudbi…«, ključ do razumevanja kdo ima kakšne naloge. Glavni Uradnik bi se moral vprašati, kdo bi moral veliko postoriti. Odgovor bi rešil vse dileme!
Če so te besede zapisane v Občinski strategiji, ki jo je naročila in plačala Občina je najverjetneje res nekaj na tem, da Občina ni dovolj dober gospodar. In da zelo slabo upravlja s turizmom. Še posebej, če pomislimo, da je od sprejema strategije minilo že dolgih 6 let (zamenjala sta se dva župana) in so se stvari le še poslabšale.
In kako naprej?
Občinarji bi morali sprejeti logiko, da so hotelirji odgovorni za polnjenje hotelov in za animacijo gostov znotraj le teh. Za vse ostalo je odgovorna Občina. Če Občina sprejema »turistično strategijo, če ima Občina Urad za turizem, če Občina pobira koncesije in turistično takso, mora prevzeti vajeti v svoje roke. Sprejeti mora odgovornost in voditi turistično barko. Občinarji se morajo le med seboj dogovoriti, kdo bo kapitan. Sploh ni pomembno ali je to župan, predstojnik Urada za turizem ali nekdo tretji. Pomembno je le, da se obnaša kot kapitan in ne kot otrok v peskovniku!
Upam in verjamem, da se bodo Občinarji zdrznili in zdramili hitro, kajti kmalu bo tukaj leto 2017, ko se pričnejo priprave na volitve in se vse druge aktivnosti pospravijo v predale.
In za konec še skrivnost
Pri sestavi turistične Strategije so na strani naročnika (Občina Piran) sodelovali direktorji vseh hotelov, nekaj občinskih uradnikov, ki s turizmom najbrž nimajo nobene povezave in kot vodja skupine tudi znani turistični delavec.
Že sama sestava te projektne skupine nam pove, da Občinarji ne vedo, kaj bi s turizmom počeli. Naj spomnim, da v naši občini domuje Fakulteta za turizem. Tam delajo največji strokovnjaki na področju turizma. Njihovega znanja, žal, Občina ne izkorišča dovolj.
Vsak pameten kmet vpraša trgovca, kako mora zmešati gnojilo, ki ga bo uporabil. Občina ni vprašala za nasvet strokovnjake, ampak upravljavce hotelov. Tako jim je tudi na simbolični ravni dala večjo moč in veljavo, ki jim v resnici ne pripadata. S tem je pokazala svojo šibkost na tem področju.
In čisto na koncu še ena skrivnost
Trenutna Strategija, ki je v veljavi je v prvotni izdaji nosila letnico 2009 – 2013, kasneje pa so ji veljavnost podaljšali do leta 2015. Ampak tu še ni konec. Iz Odbora za turizem na Občini Piran je izstopil koalicijski partner. Izstop so opravičili s tem, da se ne strinjajo, ker Občina ne dela nič na novi »turistični strategiji«. Če je temu res tako, lahko pričakujemo, da se bo življenjska doba trenutne Strategije še podaljšala. A resnici na ljubo s tem ne bo nič narobe. Saj je trenutna zaradi nedoseženih ciljev še kako aktualna.
Link do Strategije razvoja turizma v občini Piran 2009 – 2015
http://www.portoroz.si/si/files/default/PDF/Partnerji/piran_-_integralni_dokument-konni.pdf