«
»


V Piranu je več kot 1000 nezaposlenih in še več jih bo!

Posted by Mojmir on Aug 8, 2013

Če želimo ohraniti obstoječe stanje v našem turizmu, ne smemo ničesar spremeniti. Ljudi bo hranil Rdeči križ, banke pa bodo veselo sesale obresti od kreditov iz hotelov, kjer tisti, ki imajo še službo, delajo za minimalca.

Odgovorni “vedo”, da tak sistem ni najboljši, a kaj, ko nimajo ne volje ne želje po spremembah. Pač, hodijo v službo. A pozor, volitve se bližajo … in spet bomo poslušali obljube.

Piranska občina večinoma živi od turizma

Po tej logiki bi moral biti turizem “izdelan” v nulo. A kaj, ko se zalomi že pri kanti za smeti (en teden že gledam iste smeti, kako se valjajo na Fonja placu). No, pa pustimo sedaj smeti. Že nekaj let opozarjam, da s turistično politiko v naši občini nekaj ne štima. Ni vizije, ne ve se, kdo jo vodi, ne ve se, česa si želimo, nihče ni odgovoren (koliko in kaj dobimo za potrošen denar) in vse je podrejeno nepredvidljivosti neba. Če je slabo vreme, je pač manj gostov. Že pred leti je viden predstavnik iz turističnih vrst rekel (in ostal živ): “Karkoli narediš, je razlika (predvidevam, da v nočitvah ali v številu obiskovalcev) le v plus oziroma  minus 10 odstotkih.” In zaradi take logike životarimo!

Naj kot medklic samo omenim, da je bilo v vseh krajih, ki sem jih obiskal, veliko rož, skulptur iz rastlin in vode v obliki fontan, vodometov in drugačnih curkov. V Portorožu je edini vodomet, ki ga premoremo, v vrhuncu sezone že en mesec zagrajen in suh. Še prej pa je nekdo, zelo inteligentno, nanj zalepil grdi tabli z opozorilom, da voda ni pitna. O kakšnih posebnih “cvetnih skulpturah” pa itak ne smemo niti razmišljati. Po mojem skromnem mnenju je tako le zaradi popolne nerazgledanosti in nezainteresiranosti tistih, ki odločajo. Namreč, če se je našlo 200.000 evrov za nepotrebno krožišče, se z lahkoto najde tudi 20.000 evrov za vodomet sredi velikega cvetnega napisa Portorož. Vsak hotel ima prijeten in urejen vhod. Vhod v Portorož pa je grdo, zanemarjeno in podrto krožišče na Valeti. Ga ni opravičila za tako stanje, res ga ni!

Nekaterim ni jasno, ampak res nekaterim ni jasno, da se turisti fotografirajo pred zanimivostmi in te fotke pošiljajo prijateljem in jih lepijo na socialna omrežja … Ljudje, to je gratis reklama! Komu ni jasno, da v celem Portorožu nimamo niti ene znamenitosti, pred katero bi se bilo vredno fotografirati?

Žal je za nekatere največji uspeh v življenju služba za nedoločen čas v občinski firmi. Kaj res med vsemi, ki so prišli na položaje preko zvez, ne premoremo nobenega kreativca?

Že večkrat sem povedal, da v naši občini NI človeka, ki bi skrbel za promocijo kraja (ne hotelov!). Nikogar ni, ki bi ustvarjal zgodbe, ki bi dajal poudarek stvarem, ki jih imamo in so edinstvene na svetu, nikogar ni, ki bi kopiral vse tiste malenkosti, ki v druge turistične kraje privlačijo ljudi. Žal nimamo niti izdelanega načrta, kako turistom, ki pridejo k nam, pobrati denar. Potem pa se zgodi, da par mulcev naredi npr. koncert pod obzidjem in vsi veljaki tekmujejo v hvalah na račun takega dogodka, ki bi moral biti v mestu stalnica že vsaj 50 let in bi se moral dogajati vsaj enkrat na teden. Res smo ubogi!

Prireditve in marketing

Ker sem že sam sebi smešen, ko tolikokrat ponavljam eno in isto, in izgleda, da nisem razumljen, bom tokrat zelo konkreten. Tega, kar sem napisal, si nisem izmislil sam, to sem našel na spletu. To je v svetu stalna praksa.

Občina ustanovi “Urad” za prireditve in marketing. Sestavljen je iz skupine ljudi, ki:

1.     Pozna vse najatraktivnejše kraje v občini, kjer se lahko izvajajo prireditve.

2.     Sestavi koledar prireditev za par let vnaprej.

3.     Sestavi spisek za občino TURISTIČNO najpomembnejših prireditev (komemoracije tu ne pridejo v poštev), ki temeljijo na zgodovini, kulturi, tradiciji, atrakcijah, okroglih obletnicah …

4.     Načrtuje in izvede najpomembnejše prireditve.

5.     Poišče sponzorje (če nekdo organizira vse prireditve, jih lahko proda v paketu).

6.     Vrši medijsko podporo oziroma PR za prireditve.

7.     Se prijavlja na razpise (SLO in EU).

Nikogar ni, ki bi kralja opozoril, da je nag!

Ampak res, kje je problem, da se ta urad še ni organiziral? V denarju? V ljudeh? Sam menim, da je razlog isti kot pri vodometih, v ljudeh, ki jih ne skrbi za bodočnost, saj imajo svojo “stalno” službo. Slepimo se, da saj je še kar dobro. Nihče pa se ne vpraša, ZAKAJ ni še boljše!

Najverjetneje odgovorne zavaja statistika, saj smo vsako letu tu nekje s turističnimi procenti, a kaj, ko je medtem odstotek turizma v svetu narastel za veliko številko. V letu 2012 je Piran zabeležil nekaj odstotkov manj nočitev kot v letu 2011. V svetu turizem raste, pri nas pa pada! To bi že moral biti znak za alarm, kajne? A kdo naj pritisne tipko za alarm, če ljudje hodijo le v službo in niso za nič odgovorni!

Strokovnjaki pravijo, da z enakim načinom dela ne moremo priti do drugačnih rezultatov. To pomeni, da nam bodo kmalu drugi pobrali turiste. To pomeni, da bo vedno slabše! To pomeni, da bo vedno več nezaposlenih.

Poznate pravljico o kraljevih novih oblačilih? Pri nas ni nikogar, ki bi kralja opozoril, da je nag!

Tukaj moram sam sebe popraviti. Kar nekaj nas je takih, ki že par let s prstom kažemo na probleme in dajemo rešitve. Počasi že verjamem, da so tudi odgovorni le del problema. Ali so nesposobni rešiti te probleme ali pa ni problemov? Do danes mi še nihče ni rekel, da problemov ni!

V glavi mi vedno brnijo besede enega izmed županskih kandidatov, ki je izgubil volitve. Rekel je, da so ga vsi njegovi sodelavci cel čas prepričevali in trepljali po ramenu, kako je dober, kako je vse v redu in kako bo zmagal. Ni zmagal in ni bil najboljši. In tudi piranska občina pridela le 14 odstotkov vseh nočitev v Sloveniji. Nikogar ni, od ODGOVORNIH, ki bi kralja opozoril, da je nag!

Verjamem, da mora s tem predlogom priti “pravi” človek ali “Ljubljančan”, ki bo pokasiral mastne denarje za strategijo in bo stvar stekla. Stekla? Steklo bo, če ne bo nekdo vse skupaj pospravil v predal. Število nezaposlenih Pirančanov in nezadovoljnih turistov pa se bo še kar dvigovalo.

Najboljši način, da predvidiš prihodnost, je ta, da jo ustvariš!

Do naslednjič pa premislite, kaj je bolj pomembno, ime kraja Portorož ali ime hotela, na primer Palace? Ali bi lahko ta isti hotel delal enake rezultate, če bi stal na primer v Ankaranu?

Razmislite pa tudi o najpomembnejšem vprašanju: kdo je vodja turizma v občini Piran? Ali je to g. Furlanič iz TZP, ali je to g. Česnik iz Avditorija, ali je to g. Bertok iz Urada za gospodarstvo in turizem, ali je to ga. Tancer iz Urada za družbene dejavnosti, ali je to župan g. Bossman ali je to nekdo tretji? Kdo je glavni, kdo je tisti, ki odloča, kaj se bo delalo, kdo tisti, ki odgovarja za zgrešene projekte? KDO je šef turizma v piranski občini?

Kdo je tisti, ki ustvarja našo prihodnost?

Joj, me je že strah, spet prihajajo Portoroške noči …  Lani je bilo tako …

Leave a Reply

Comment