«
»


Portorož mon amur!

Posted by Mojmir on Jul 8, 2011

Portorož nima turističnih atrakcij! Povprečno bivanje v naših hotelih je le 3,6 dneva. Hotelirji niso dobro odigrali svoje vloge. Elitni turizem je šala stoletja!

Malo uvodnega bla blaja:
Turizem temelji na atrakcijah oz. vabah, ki jih ima posamezn kraj za potencialne turiste. Kvalitetna destinacija ni le visok nivo hotelske ponudbe ampak vsota celotne ponudbe/vsebin nekega kraja. Z več sloji in raznolikostjo atrakcij s katerimi destinacija nagovori potencialnega gosta, bolj uspešna je. Avtentičnost in kreativnost sta nadgradnja kvalitete destinacije. Kar pomeni, da fast food varjanta hotelirstva, kjer se prodajajo usluge hotelov, ki so po celem svetu enaki uničijo reprezentativnost, pestrost in bogastvo lokalne kulture. In seveda osiromašijo ponudbo. Dokaz: najmočnejši produkt v Portorožu je tajska masaža.

Bilo je nekoč!
Včasih je vse bilo lažje. Trume turistov so se zlivali v Portorož. Bilo je veliko denarja. Od daleč izgleda, da so Piran in turizem vodili pametni ljudje. Svojim naslednikom so zapustili marino, letališče, Avditorij, Casino, veliko novih hotelov. Portoroška atrakcija je bilo morje in temu primeren je bil nivo gostov. Ampak časi se spreminjajo in nič ni več tako kot je bilo.

Turizem sam ne prepozna svojih potencialov.
Če je tvoja največja atrakcija nekaj kar je povsem običajnega in imajo drugi tega več in boljše si zgubil. Molzna krava je poginila in nekaj je bilo treba narediti. Ok, welnes in kongresi, dvig standarda hotelske usluge in to je to. Hotelirji, ki so kao strokovnjaki, svoje vloge tukaj niso dobro odigrali. Svojega znanja in izkušenj niso prenesli na lokalno oblast. Če se pogleda nazaj so bili bolj nepremičninarji kot vizionarji. Veliko vlogo pri uspešnosti hotelirjev nosi kraj oz. okolje v katerem stoji hotel. Portorož in Piran dajata kruh hotelirjem. Nesemiselno se je sprenevedati in trditi da tradicija in ime Portorož (kot tudi pametne poteze v preteklosti) niso prispevali k današnji uspešnosti. Takih hotelov s tako dobrim servisom (ali še boljšim) je v svetu na kvintale. Hotelirji se obnašajo snobovsko. Kraju v katerem poslujejo ne vračajo nič. Ne v znanju ne v denarju, ne v vizionarstvu.

Nejavečja šala stoletja, elitni turizem v Portorožu!
Elitni turizem si je najverjetneje izmislil tisti, ki je želel opravičiti visoka vlaganja v beton in jogije prenovljenih hotelov. Portorož z okolico je DOLGČAS! Žal v našem kraju ni nobene atrakcije, moj prijatelj ima prav . Povprečno bivanje v naših hotelih je, če se ne motim 3,6 dneva. Kar pomeni, da gost pride v hotel, se okopa, gre v savno, se odpočije in že ne ve več kaj bi počel. Zunaj hotela ni nič. Ni restavracij, ni trgovin, ni zabavišča, ni korza, ni dogodkov, ni znanih osebnosti ali VIPov… pride 3 cela in 6 del dneva pa gost gre. Za elitni turizem je potrebno kaj več kot odličen hotel z odlično uslugo, ki jo nudi gostu.

Kdo je kriv za tako stanje?
Kaj pa vem kdo je kriv. Dejstvo je, da se kljub analizi stanja iz Strategija razvoja turizma v občini kar stoji in stagnira. Sam mislim, da je kritična masa turistov v občini prenizka, da bi lahko večina prebivalcev živela od in s turizmom. Dokler se bolj splača vozit v Koper na delo, kot pa odpreti lokal v Piranu nekaj ne štima s turizmom.

Zelo je pomembno kaj turist odnese s seboj domov. Pomembna razlika je, če je to spomin na odličen hotel in prijazno osebje ali pa je zavedanje o tem, da je spoznal novo kulturo, nove običaje, nove kraje in da je videl veliko zanimivih stvari.

Prihodnjič nekaj lažjega branja:

Tamara Kozlovič pelje lulat Avditorij in TZP
ali
Steklarjev sin je vizjonar v primerjavi z doktorji portoroškega turizma

1 Comment »

Zora:

STRATEGIJA RAZVOJA.
1. lastniki hotelov so daleč od Portoroža, jih ne zanima kako se razvija in kako zgleda kot celota. Lokali v slogu podeželskih ali pub vzornikov, country ali wildwest saloonov, casinojastih enoličnosti in precej puščobe…premalo glasbe, plesa, glicinij in vrtnic, tematskih dogodkov. Še promocija kvalitetnih, privlačnih kulturnih dogodkov ni del imagea tega Portoroža. Kot da je Avditorij nek padalec, filmski festival pomota, tenis turnir je pa itak temu primerno preteklost, nobene regate, praznika vrtnic, STRATEGIJA RAZVOJA ni drag, visok projekt, je premišljen povzetek dobrih praks in obogatitev z iskrivimi idejami – Mojmirja, recimo!

July 23rd, 2011 | 7:47 pm
Leave a Reply

Comment